Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Reparation road

Av Malva - 16 februari 2011 12:00



Denna resa i livet har gett mig sån obeskrivlig smärta,


men även nya insikter och omvärderingar




Jag vill aldrig tillbaka till detta lidande, denna förtvivlan och sorg


snart är jag må så mkt bättre framöver, allt kommer vara nytt och fräscht




Jag börjar om i mitt liv


Jag håller på att ordna upp allt i kring




Ordnat upp min ekonomi, betalt alla mina avbetalningar som tyngt mig så genom åren


Nu har jag råd att leva, det var längesedan jag kunde det




Ska ta med mig Lukas på semestrar och resor


Unna oss detta, nu när jag har råd




Ett nytt hem, en nystart på detta liv


Det kommer bli skönt, trots allt




Jag vet vilka jag har och denna tid har visat mig vilka som är mina vänner


Det känns skönt att känna att ni finns och älskar mig för den jag är!


Jag är kräsen vad gäller vilka jag släpper in i mitt liv, ni som finns har klarat dessa test!


Gäller alla som är i mitt liv!




Jag ska leva för dom jag älskar och bara känna ödmjukhet


Kommer bli bra, med tiden...sämre kan det inte bli!


jag blev ensam kvar när du lämnade detta liv,


men jag har så många andra att fortsätta att leva för




Nu kämpar jag en liten tid till på den gamla stigen,


sen fortsätter jag vidare på min nya väg...tillbaka till livet


Hoppas att jag kommer stärkt ur allt det här, för trasigare kan jag inte bli


Kriser har sina faser, jag är nog mittimellan allt det pendlar av och till




Jag lägger alla sorger och minnen i en kartong


Du kommer alltid finnas med mig, men på ett annat sätt


Vet att du velat att jag skulle må bra och leva vidare










































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malva - 26 maj 2011 00:30


Livet går visst vidare, ibland vare sig man vill det eller ej.   Hela förra året bar jag på mörka tankar och kände mig psykiskt svag och utmattad. Jobbade givetvis på och skötte allt som vanligt - duktiga Malin! Det kom ikapp strax innan nyår, då...

Av Malva - 25 februari 2011 10:51


Önskar att man kunde pausa sina tankar Så fort jag försöker förstå att du är borta, att jag verkligen såg dig död, så bryts tankarna   Jag hoppas att min sorg efter dig, bearbetas rätt, vill inte må så här i framtiden Vill inte befinna mi...

Av Malva - 18 februari 2011 00:45


Kom på vilka skatter jag har, så mycket som är ett bevis på att du levt vid min sida i alla dessa år... Foton, filmer fr videokameran, kärleksbrev, dagböcker, dikter och massa annat som är från dig/på dig. Jag har dessa som minner mig om dig, liv...

Av Malva - 12 februari 2011 16:45

Vart är jag, vart ska jag i livet, vart är jag på väg? Vad är verklighet, vad är mardröm?   Låt mig vakna upp, när allt är bra igen Låt mig vakna vid din sida i din varma, trygga famn   Säg att allt kommer att bli bra Säg att allt kom...

Av Malva - 12 februari 2011 00:15


    Mitt älskade barn, jag önskar att jag kunde bära, lindra dina bördor   Som mamma känner man sig så maktlös när man ser sitt barn lida   Jag finns här för dig, som jag alltid gjort   Det smärtar mig så att se dig kämpa så med dig...

Ovido - Quiz & Flashcards