Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Varför du och inte jag?

Av Malva - 4 februari 2011 09:45










Jag trodde i min enfald att jag skulle må bättre med tiden


Helt fel - jag mår sämre för var dag som går just nu




Känns som om jag håller på bli tokig


då jag tänker på dig alla dygnets vakna timmar




Jag försöker förstå att du är död, försöker ta in att du aldrig kommer tillbaka


Det går inget vidare med det, jag fattar fortfarande inte




Känns som om jag "bara är"


Dagarna går, längtar till nätterna, då jag kan få komma ifrån för ett par timmar 




Trodde inte att jag skulle kunna vara så här svag,


Men jag erkänner: Jag är riktigt, riktigt trasig och svag nu!




Det är en ny sida hos mig, att inse mig besegrad, svag och trasig


Jag som alltid hållt allt inom mig och bara tuffat på gm. alla år




Vet att du skulle bli rädd av att se mig så här,


jag vet att du ville att jag skulle ta hjälp i höstas när jag var helt under ytan


Du var faktiskt riktigt arg på mig, för att jag sa att det ordnar sig med mig


och inte ville söka hjälp




Du var rädd för att jag skulle göra mig något, jag hade mörka tankar och hade planerat en del


jo, du kände mig så väl...jag hade haft dessa tankar en längre tid


Jag hade kapitulerat, gett upp - var trött på att vara "duktig" och streta med allt




Men varför fick du gå om inte jag fick?


Önskar dig såväl att få din ro, men jag då?




Vi hade ju en pakt, en överenskommelse; att vi skulle dö samtidigt


Vi fegade ur en gång och framåt morgonen sa du; Vi skiter i detta, vi kan inte göra så här emot alla andra


Du svek den pakten och lämnade mig kvar...det var inte schysst


för du vet att jag inte skulle klara ett liv utan dig


  


Jag känner mig så maktlös att jag inte kan skydda dig längre


Men du behöver inte min styrka längre, så jag kan få falla


och slå i marken och komma upp när jag orkar, redo igen




Min lilla gubbe, min fina husse...


jag saknar dig så oerhört!




Det känns bara så orättvist...att jag blev kvar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malva - 26 maj 2011 00:30


Livet går visst vidare, ibland vare sig man vill det eller ej.   Hela förra året bar jag på mörka tankar och kände mig psykiskt svag och utmattad. Jobbade givetvis på och skötte allt som vanligt - duktiga Malin! Det kom ikapp strax innan nyår, då...

Av Malva - 25 februari 2011 10:51


Önskar att man kunde pausa sina tankar Så fort jag försöker förstå att du är borta, att jag verkligen såg dig död, så bryts tankarna   Jag hoppas att min sorg efter dig, bearbetas rätt, vill inte må så här i framtiden Vill inte befinna mi...

Av Malva - 18 februari 2011 00:45


Kom på vilka skatter jag har, så mycket som är ett bevis på att du levt vid min sida i alla dessa år... Foton, filmer fr videokameran, kärleksbrev, dagböcker, dikter och massa annat som är från dig/på dig. Jag har dessa som minner mig om dig, liv...

Av Malva - 16 februari 2011 12:00

    Denna resa i livet har gett mig sån obeskrivlig smärta,   men även nya insikter och omvärderingar       Jag vill aldrig tillbaka till detta lidande, denna förtvivlan och sorg   snart är jag må så mkt bättre framöver, allt ko...

Av Malva - 12 februari 2011 16:45

Vart är jag, vart ska jag i livet, vart är jag på väg? Vad är verklighet, vad är mardröm?   Låt mig vakna upp, när allt är bra igen Låt mig vakna vid din sida i din varma, trygga famn   Säg att allt kommer att bli bra Säg att allt kom...

Ovido - Quiz & Flashcards