Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Jag kan känna hur din hud kändes...

Av Malva - 7 februari 2011 09:30


Sedan en tid tillbaka har jag kunnat framkalla känselförnimmelser,


Första gången var när jag satt i bilen och tänkte på dig, min älskling


Jag kunde känna hur dina läppar kändes att pussa,


hur dina kinder kändes att klappa, hur dina kramar kändes


Jag blev så lycklig, för jag har varit så rädd att glömma hur din kropp kändes!




Jag älskade dina läppar, som var så goa att pussa


och vi kramades jämt och jag älskade att krama dig


I din manliga, stora nallebjörns-famn kände jag mig trygg


Vi kunde stå och hålla om varann och kramas länge


Jag ville liksom stanna där, i din famn




Vi var alltid noga med att pussa hejdå och kramas, innan vi skildes åt och att


säga att vi älskade varann


När jag jobbade så led du, du hade svårt att sova ensam i vår säng


och valde alltid att sova på soffan i vardagsrummet när jag hade jour.


Jag var likadan, jag kunde inte heller sova utan dig i vår säng...


Du brukade ringa el sms:a mig när jag jobbade, för att du saknade mig så




Jag är så glad över de år jag fick tillsammans med dig, även om de varit väldigt tuffa ibland


Jag hade valt dig för att jag älskade dig och gillade att vara din trygghet


Jag mådde bra av att vara behövd och att ha dig i mitt liv och min kärlek för dig hade inga gränser


du var ju även som jag brukade säga; Min bästaste bästis, min förtroliga vän


som jag kunde prata om allt med och det sista året kan jag känna att vi kom varann


så otroligt nära, du pratade med mig om saker du aldrig talat om




Jag känner en sådan sorg över att ha förlorat dig i mitt liv


Det känns väldigt tomt och ensamt här på jorden utan dig


Men jag kan även känna en tacksamhet, över att ha fått lära känna en sån underbar människa som du Henrik!


Du har inte bara gett mig bekymmer, utan även en massa kärlek!


Livet kommer aldrig bli detsamma utan dig, det vet du,


men vi andra måste streta vidare och vårda våra minnen utav dig,


den person som gjort så stort avtryck i de människors liv som du valde att släppa in i ditt!


  


Jag älskar dig Henrik - för alltid!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malva - 26 maj 2011 00:30


Livet går visst vidare, ibland vare sig man vill det eller ej.   Hela förra året bar jag på mörka tankar och kände mig psykiskt svag och utmattad. Jobbade givetvis på och skötte allt som vanligt - duktiga Malin! Det kom ikapp strax innan nyår, då...

Av Malva - 25 februari 2011 10:51


Önskar att man kunde pausa sina tankar Så fort jag försöker förstå att du är borta, att jag verkligen såg dig död, så bryts tankarna   Jag hoppas att min sorg efter dig, bearbetas rätt, vill inte må så här i framtiden Vill inte befinna mi...

Av Malva - 18 februari 2011 00:45


Kom på vilka skatter jag har, så mycket som är ett bevis på att du levt vid min sida i alla dessa år... Foton, filmer fr videokameran, kärleksbrev, dagböcker, dikter och massa annat som är från dig/på dig. Jag har dessa som minner mig om dig, liv...

Av Malva - 16 februari 2011 12:00

    Denna resa i livet har gett mig sån obeskrivlig smärta,   men även nya insikter och omvärderingar       Jag vill aldrig tillbaka till detta lidande, denna förtvivlan och sorg   snart är jag må så mkt bättre framöver, allt ko...

Av Malva - 12 februari 2011 16:45

Vart är jag, vart ska jag i livet, vart är jag på väg? Vad är verklighet, vad är mardröm?   Låt mig vakna upp, när allt är bra igen Låt mig vakna vid din sida i din varma, trygga famn   Säg att allt kommer att bli bra Säg att allt kom...

Ovido - Quiz & Flashcards