Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Bumbi - Min människa på jorden

Av Malva - 21 januari 2011 12:00

Du var min människa på jorden

jag var din människa på jorden


Jag har alltid funnits när du behövt min trygga famn

Jag har varit tryggheten i ditt kaos


Jag känner ännu den kärlek du gett mig

läser dina fina mail, brev till mig


Jag var den sista som såg dig i livet

den sista att pussa och krama


Och jag var den sista du ville lämna så här

Din sista tanke på någon var nog på mig


Du var mitt livs stora kärlek

och jag var ditt livs stora kärlek


Det finns ingen som känner mig som du

det finns ingen som känner dig som jag


Vi har pratat och kan vårt innersta och dess historia

Vi kunde prata om allt med varann och gjorde det också


Jag vet hur du lidit på många sätt

jag vet dina sorger


Jag har lidit med dig

och för dig


Jag har aldrig svikit dig

kommer aldrig att göra det i framtiden heller


Jag vet sanningarna

jag vet tankarna


Jag älskar dig för evigt

såsom du älskar mig förevigt...



Tillägg:

Min älskade Henrik gick ut ifrån min lgh. den 2/12-2010, han hade druckit en hel flaska med Theralendroppar (Sömndroppar) i vredesmod. Ute var det 22 -grader, han blev snabbt trött av Theralenet han svept i sig och han lade sig på rygg och somnade bakom en redskapscontainer som stod på gården, då de höll på att renovera lägenheterna i huset. Ute snöade det kraftigt hela den natten och dagen efter likaså. Snön gömde honom och kroppen bevarades djupfryst och inte förrän den 20/1-2011 hittade en av killarna som höll på att renovera i huset, Henriks kropp. Det hade töat i ett par dag och solen sken, smälte en del av all snö som fallit i december och januari så att kroppen kom fram under all snö. Vi hade under den tiden letat som galningar och satt upp efterlysningar över hela stan, lokaltidningen var ute med en efterlysning.

Henrik, mitt livs största kärlek blev endast 37 år. (8/12-72 - 2/12-2010)

 

- Vad jag älskar och saknar dig min själsfrände!

 

Vi fick nästan 15 år tillsammans, jag och Henrik.

  

Min fina, vackra Henrik

Detta togs dagen innan han åkte på 12-stegsbehandling - 2:a och sista ggn.

Han klarade inte drogfriheten så länge efter denna gång, utan började igen efter några månader.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malva - 26 maj 2011 00:30


Livet går visst vidare, ibland vare sig man vill det eller ej.   Hela förra året bar jag på mörka tankar och kände mig psykiskt svag och utmattad. Jobbade givetvis på och skötte allt som vanligt - duktiga Malin! Det kom ikapp strax innan nyår, då...

Av Malva - 25 februari 2011 10:51


Önskar att man kunde pausa sina tankar Så fort jag försöker förstå att du är borta, att jag verkligen såg dig död, så bryts tankarna   Jag hoppas att min sorg efter dig, bearbetas rätt, vill inte må så här i framtiden Vill inte befinna mi...

Av Malva - 18 februari 2011 00:45


Kom på vilka skatter jag har, så mycket som är ett bevis på att du levt vid min sida i alla dessa år... Foton, filmer fr videokameran, kärleksbrev, dagböcker, dikter och massa annat som är från dig/på dig. Jag har dessa som minner mig om dig, liv...

Av Malva - 16 februari 2011 12:00

    Denna resa i livet har gett mig sån obeskrivlig smärta,   men även nya insikter och omvärderingar       Jag vill aldrig tillbaka till detta lidande, denna förtvivlan och sorg   snart är jag må så mkt bättre framöver, allt ko...

Av Malva - 12 februari 2011 16:45

Vart är jag, vart ska jag i livet, vart är jag på väg? Vad är verklighet, vad är mardröm?   Låt mig vakna upp, när allt är bra igen Låt mig vakna vid din sida i din varma, trygga famn   Säg att allt kommer att bli bra Säg att allt kom...

Presentation

En kvinna i djup sorg och saknad efter att ha mist sin älskade, själsfrände och bästa vän Henrik...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mallyks gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards