Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Tomt utan dig i mitt liv

Av Malva - 3 februari 2011 10:00


Vart ska jag ta vägen?


Hur ska jag klara mig igenom detta?



Förstår fortfarande inte fullt ut att du är borta - för alltid


Försöker förstå, men något blockerar i min hjärna



Hur ska mitt liv nu se ut


Det känns så tomt



Att du var borta i perioder


Kanske gör att man har så svårt att ta in, att denna gång kommer du inte hem



Du kommer inte finnas och säga:


Hej då älskling, jag älskar dig ha en bra dag och ge mig en puss och kram i dörren, när jag går till jobbet på mornarna


Och du kommer inte välkomna mig hem på kvällar/mornar och säga:


Vad skönt att du är hemma...jag har längtat efter dig!



Inga rara sms, där det står hur duktig du tycker att jag är


eller hur vacker jag är, eller hur mkt du älskar mig!



Jag saknar dina varma "Bumbi-björnkramar" och dina underbara pussar,


du hade så goa fina läppar som jag älskade att pussa!



Det blir tomt att gå och handla, du vet att jag inte gillar att handla själv


Och jag vet att du inte gillade att handla, men tillsammans klarade vi det



Indra saknar sin "Husse" som brukade ta henne på promenader


Gunne saknar att bli upplyft och få kika ut genom köksfönstret på fåglar och annat där utanför



Jag saknar dig på passagerarplatsen i bilen, där du alltid satt


Du älskade att åka bil med mig


Du brukade alltid påminna mig om när jag tog mitt körkort - kom ihåg dagen och kom alltid ihåg att säga:


Grattis på körkortsdagen - den 4/7!


Du sa alltid att du var så stolt över att jag tagit mitt körkort!



Jag vet att Lukas är så ledsen, för att han inte fick visa att han klarat körkortet för dig


Men du sa att till mig att du visste att han skulle klara det och du var alltid så oroligt stolt över Lukas


Han fick sitt körkort 12 dagar efter att du "försvann"


och han har gråtit mkt över att du inte fick vara med om hans stora dag, köra dig i bilen



Du brukade vara kart och vägskyltsläsare när vi skulle åka någonstans


Vi var lika usla på att hitta, både du och jag...hamnade ibland helt fel och fick vända



Vi gjorde så gott vi kunde, försökte fixa detta liv med allt däri


Hur det än var, så älskade vi varandra över allt annat!


Vår kärlek tog oss nästan 15 år fram i livet tillsammans


Det är rätt duktigt gjort tycker jag



Du var ju min bästaste bästis också



Och jag saknar dig så otroligt mycket nu


Har inte förstått än hur jag ska klara av att ta mig fram i livet utan dig



Den dagen kanske kommer...



Men helst av allt hade jag velat ha min strul-putte kvar i livet


Men jag unnar dig friden du fått, jag vet att du behövde frid och att du nu fått det



Älskar dig för alltid, det vet du! <3































































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malva - 26 maj 2011 00:30


Livet går visst vidare, ibland vare sig man vill det eller ej.   Hela förra året bar jag på mörka tankar och kände mig psykiskt svag och utmattad. Jobbade givetvis på och skötte allt som vanligt - duktiga Malin! Det kom ikapp strax innan nyår, då...

Av Malva - 25 februari 2011 10:51


Önskar att man kunde pausa sina tankar Så fort jag försöker förstå att du är borta, att jag verkligen såg dig död, så bryts tankarna   Jag hoppas att min sorg efter dig, bearbetas rätt, vill inte må så här i framtiden Vill inte befinna mi...

Av Malva - 18 februari 2011 00:45


Kom på vilka skatter jag har, så mycket som är ett bevis på att du levt vid min sida i alla dessa år... Foton, filmer fr videokameran, kärleksbrev, dagböcker, dikter och massa annat som är från dig/på dig. Jag har dessa som minner mig om dig, liv...

Av Malva - 16 februari 2011 12:00

    Denna resa i livet har gett mig sån obeskrivlig smärta,   men även nya insikter och omvärderingar       Jag vill aldrig tillbaka till detta lidande, denna förtvivlan och sorg   snart är jag må så mkt bättre framöver, allt ko...

Av Malva - 12 februari 2011 16:45

Vart är jag, vart ska jag i livet, vart är jag på väg? Vad är verklighet, vad är mardröm?   Låt mig vakna upp, när allt är bra igen Låt mig vakna vid din sida i din varma, trygga famn   Säg att allt kommer att bli bra Säg att allt kom...

Ovido - Quiz & Flashcards