Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Livet blir liksom aldrig detsamma igen...

Av Malva - 27 januari 2011 12:00

Livet blir liksom aldrig detsamma igen

Livet har liksom stannat upp ett slag

Andra fortsätter med sina liv som vanligt

Vi förstår inte hur de kan leva som vanligt, när vårat liv står mitt uppe i ett kaos

Vårat liv har tagit en paus, men det kommer också att fortsätta liksom alla andras


Sorgen sliter och river i oss, vi beter oss inte som vi brukar

Vi fäster större vikt vid minnen av dig , saker som handlar om dig och de känns så värdefulla nu

Vi är så rädda att glömma, att minnena ska försvinna, att saker som minner om dig ska tappas bort

Chockade inser vi att dagarna glider förbi

Vi håller inte reda så noga på datum

Det känns så oviktigt just nu

...eller egentligen; Det mesta känns oviktigt just nu!


Ingenting kommer någonsin bli detsamma efter detta, en stor bit av mitt liv fattas

Nästan 15 år av mitt liv, var ju med dig vid min sida

Vi har delat så mycket du & jag genom åren

Vi har delat sorg, glädje, tankar och vårat innersta med varann

All kärlek vi givit varann, alla fina handlingar och ord


Man minns det fina när någon försvinner, men vi har redan gjort upp du & jag med det andra också

...så jag kan tillåta det fina vara närvarande nu

Men jag måste fortsätta, jag har många minnen att dela med mig utav som inte får gå förlorade


Jag har försonats med tanken om att du fått lugn och ro nu och jag unnar dig det

Jag vet hur du led i dina svåra stunder på jorden, så du är värd att få ro i din själ nu

Men sorgen och saknaden kommer alltid finnas där, den kan inte tiden radera ut

Sorgen kommer med tiden bara att ta en annan form

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malva - 26 maj 2011 00:30


Livet går visst vidare, ibland vare sig man vill det eller ej.   Hela förra året bar jag på mörka tankar och kände mig psykiskt svag och utmattad. Jobbade givetvis på och skötte allt som vanligt - duktiga Malin! Det kom ikapp strax innan nyår, då...

Av Malva - 25 februari 2011 10:51


Önskar att man kunde pausa sina tankar Så fort jag försöker förstå att du är borta, att jag verkligen såg dig död, så bryts tankarna   Jag hoppas att min sorg efter dig, bearbetas rätt, vill inte må så här i framtiden Vill inte befinna mi...

Av Malva - 18 februari 2011 00:45


Kom på vilka skatter jag har, så mycket som är ett bevis på att du levt vid min sida i alla dessa år... Foton, filmer fr videokameran, kärleksbrev, dagböcker, dikter och massa annat som är från dig/på dig. Jag har dessa som minner mig om dig, liv...

Av Malva - 16 februari 2011 12:00

    Denna resa i livet har gett mig sån obeskrivlig smärta,   men även nya insikter och omvärderingar       Jag vill aldrig tillbaka till detta lidande, denna förtvivlan och sorg   snart är jag må så mkt bättre framöver, allt ko...

Av Malva - 12 februari 2011 16:45

Vart är jag, vart ska jag i livet, vart är jag på väg? Vad är verklighet, vad är mardröm?   Låt mig vakna upp, när allt är bra igen Låt mig vakna vid din sida i din varma, trygga famn   Säg att allt kommer att bli bra Säg att allt kom...

Presentation

En kvinna i djup sorg och saknad efter att ha mist sin älskade, själsfrände och bästa vän Henrik...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mallyks gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards